Alternativa forumet för Tinkerhästar och Irish Cob
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jaaaa...

+2
Suss
Sanne
6 posters

Gå ner

Jaaaa... Empty Jaaaa...

Inlägg  Sanne tor 20 sep 2007 - 0:02

...nu har Fighter fått stallplats i Lund och flyttar om två veckor!!!! Ett stall där han är enda inackoderingen, de får fritt hösilage, det finns andra unghästar och en liten shettis. Trevlig sund stallägare med bra och tydliga regler. Måtte nu detta bli bra!!!!!!! Jag är helt upp och ner. Jättekul att vi hittade stallplats till slut och jättetråkigt att det nu är ett faktum att han ska flytta från mamma och plastmamma (jag). Ångest....
/Sanne
Sanne
Sanne

Antal inlägg : 86
Age : 55
Location : Hammenhög
Registration date : 07-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Suss tor 20 sep 2007 - 0:11

Håller tummarna för Fighter och dig att detta ska passa er båda :)

Hälsn Susanne
Suss
Suss
Admin

Antal inlägg : 242
Age : 60
Location : Borlänge , Dalarna
Registration date : 07-09-03

https://alternativtinker.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Lova tor 20 sep 2007 - 8:59

Det kommer nog att bli kanonbra. Laughing

Lova
Lova
Lova

Antal inlägg : 137
Location : Dalarna
Registration date : 07-09-03

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  BarockRy tor 20 sep 2007 - 12:03

jag kan åka och hälsa på han för dig Wink
du kan ju pma om vem det är som han ska stå hoss,känner till många av dom.

mvh Razz

BarockRy
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Sanne lör 13 okt 2007 - 11:50

Nu kan jag skriva fortsättningen när jag fått tillbaka min gamla dator. Det där fina stallet i Lund som Fighter åkte till visade sig vara rena rama Devil´s hill!
För första gången i mitt liv har jag totalt missbedömt en människa som visade sig vara allt annat än mild och sund. Vilken liten hon-djävul, rent ut sagt.
Redan första morgonen började det. De tog ut Fighter (min snälla gubbe!) med hingstgrimskaft, för så gjorde de med alla unghästar! Sen fick fodervärden världens utskällning dag två för att hon använde för mycket halm. Hon fick inte ta mer än max 1/2 bal (och det av den minsta modellen balar som går att pressa!!! - glöm normalstora balar). Instruktionerna för mockning var följande: man tar ut det bajs man ser, rör inget annat och strör på ny halm så det ser fräscht ut. Tänk er detta i ett stall utan golvbrunnar, utan ventilation och relativt lågt i tak... plus helmurade boxar.... Svinigt!!! De menade att man la bädd på det viset.....
Fodervärden var naturligtvis av annan åsikt och sen var cirkusen igång. Stallplatsen sades upp och stallägaren visade sitt klara missnöje genom att straffa ut Fighter. Nästa dag fodervärden kom dit gick stallets hästar i fina gräshagar norr om gården. Fighter hade de satt i en minimal hage bakom ladan söder om gården. En rejält lerig hage utan gräs, så pass lerig att det var stora vattenfyllda gropar efter varje hovtramp.... Och om han ställde sig i hörnan kunde han skymta de andra hästarna.
Gör man så???
Stallägaren försvarade sig med att han ändå skulle flytta och då ville de inte oroa övriga flocken....

Jag trodde faktiskt inte att så elaka människor existerade. Hur kan man ta ut sitt missnöje på ett oskyldigt djur? Och vad är det för osund hästhållning man tillämpar? Konstigt att en av hästarna inte längre gick att sko på grund av dålig hovkvalitet? Jag kollade hans nymockade box och det var totalt surt i botten...

Dessutom togs de in tidigt trots försäkran om det motsatta, fick inget extra i hagen minimalt med vatten. Stallägaren passade dessutom på att vänta med utfodringen tills fodervärden kommit och bundit upp Fighter för rykt. Då rusade hon ut och började utfodra hästarna. Gissa vad Fighter tyckte om det? Då fick fodervärden en råskällning för att Fighter skrapade med sin oskodda framhov i betonggolvet. Om han inte slutade med det så kom han till att ta sönder betonggolvet och det fick fodervärden i så fall ersätta!! Har ni hört? Vilka jädra jubelidioter!!

En vecka hann han stå där under tiden fodervärdens väninna hägnade in sin fruktträdgård och förra lördagen bar det av till Lund igen med transporten. Lilla shettisen Cille fick följa med igen och båda hästarna har nu flyttat in hos fodervärdens väninna. Hagen är inte världens största, men de trivs alldeles ypperligt med det som finns. Lugn och harmoni och lille 16-årige Cille blev så glad över att få vara med Fighter igen att han fick rodeo-fnatt.

Så... som det ser ut nu så har jag två hästar ute på foder. Tänk som det kan bli!
/Sanne
Sanne
Sanne

Antal inlägg : 86
Age : 55
Location : Hammenhög
Registration date : 07-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Ronja lör 13 okt 2007 - 12:43

Jadu Sanne...*skakar på huvudet*
Idioter!
Och att ta ut skiten på djuret är väl fan det sjukaste man kan göra?? Har själv varit med om det.
Va en som stog i vårat stall, vi kom väl inte sådär jättebra överrens, och vem va det som fick skiten hela tiden? Nelly :spy Sjuka människor gör ju iof oftast så. Tar ut det på djuret istf ägaren, fegt.
Jobbig situation för dig :/
Hoppas det löser sig fortast möjligt!

Kram på dig
Ronja
Ronja

Antal inlägg : 349
Age : 30
Location : Borlänge, Dalarna
Registration date : 07-09-03

http://www.ronjafoto.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Sanne lör 13 okt 2007 - 23:28

Vet ni vad de kallade Fighter för? TATTAR-HÄSTEN!!
/Sanne
Sanne
Sanne

Antal inlägg : 86
Age : 55
Location : Hammenhög
Registration date : 07-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Katarina sön 14 okt 2007 - 10:05

Suck.... ja vad ska man säga om en sådan människa..... GRRRRR Evil or Very Mad det finns mycket märkligt folk i världen.... fast jag hoppas att det blir bra nu, tur det inte var fodervärden som var ding iallafall. Kram på er allihopa :hug
Katarina
Katarina

Antal inlägg : 7
Location : Skurup
Registration date : 07-09-20

http://www.chinesecrested.zoomin.se

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Ronja sön 14 okt 2007 - 12:28

Dom bevisar ju bara vad dom är för sorts människor Smile

Hälsn Ronja
Ronja
Ronja

Antal inlägg : 349
Age : 30
Location : Borlänge, Dalarna
Registration date : 07-09-03

http://www.ronjafoto.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  angelicka mån 17 mar 2008 - 15:03

Hur har det gått för Fighter??
angelicka
angelicka

Antal inlägg : 4
Age : 36
Location : Arvika Värmland
Registration date : 08-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Jaaaa... Empty Sv: Jaaaa...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet