Alternativa forumet för Tinkerhästar och Irish Cob
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Transport och blåst?

3 posters

Gå ner

Transport och blåst? Empty Transport och blåst?

Inlägg  Sanne fre 28 sep 2007 - 23:33

Ja, idag har det varit friska vindar. I blåshålet Österlen har det i princip stormat i vindbyarna. I morgon ska jag köra Fighter till Lund.....
Var går gränsen, ni som är vana vid att köra land och rike runt med era kameler? De har lovat mindre vind i morgon, runt 5 m/s mot dagens 13 - 15 m/s. Fast 5 m/s säger inte mig så mycket.
Transporten är en Boogie, men en Värmlandsvagn på 1360 kg bara.
/Sanne
Sanne
Sanne

Antal inlägg : 86
Age : 55
Location : Hammenhög
Registration date : 07-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Transport och blåst? Empty Sv: Transport och blåst?

Inlägg  Mirre lör 29 sep 2007 - 0:04

Jag minns faktist inte hur pass mkt det blåste när jag var ner å hämtade Kyckling och Romni,men det var så pass mycket så att jag fick gasa nerför Jönköpingsbackarna och senare dagen efter med tom transport över broh-vetet till Danmark så trodde jag att min sista stund var kommen..
Å inte blåste det mindre precis när vi åkte hem från Holland och först till dig,då hade ju bron stängts strax efter oss (??).
Och så länge det är vikt i transporten och man kör i lägre hastighet så ska det mycket till innan jag ställer in en ev. resa..Eller ja,om det är risk för storm å omkullblåsta trän över vägbanorna,då åker jag inte..

Mirre

Antal inlägg : 140
Registration date : 07-09-04

Till överst på sidan Gå ner

Transport och blåst? Empty Sv: Transport och blåst?

Inlägg  Sanne lör 29 sep 2007 - 0:12

Nej, men du vet ju hur jag är - en försiktig general. Lille shettisen Cille ska följa med som moraliskt stöd till Fighter. Får väl lägga in madrasser i väggarna då när vi ska på hemväg, annars studsar väl den lille köttbullen omkring som en gummiboll..... Cille lille....
Fasiken så nervöst det är nu! Tänk om han vägrar gå på helt plötsligt? Känns urhemskt att lämna iväg sin lille kille, men samtidigt tror jag det är bra att jag själv lämnar av honom och visar att "detta är ditt nya ställe". Så blir han liksom inte bara tagen från flocken. Vaddå blödig...? Jag? Nej, inte alls...
/Sanne
Ps. Jag minns när ni kom, ja. Det blåste utav h-e hela den dagen! Men till lilla Österlen kom ni ju trots allt och det i en Värmlandsvagn!
Sanne
Sanne

Antal inlägg : 86
Age : 55
Location : Hammenhög
Registration date : 07-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Transport och blåst? Empty Sv: Transport och blåst?

Inlägg  Lova lör 29 sep 2007 - 0:58

Stoppa i bomull i öronen, det har vi börjat med efter en stormresa som gjorde att vår ponny vägrade gå in i transporten.

Annie
Lova
Lova

Antal inlägg : 137
Location : Dalarna
Registration date : 07-09-03

Till överst på sidan Gå ner

Transport och blåst? Empty Sv: Transport och blåst?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet